viziune
strategie
construim
Proceduri de lucru
Procedurile de lucru sau Procedurile interne, în funcție de cum preferați să le denumiți, nu sunt apanajul companiilor mari, multinaționale. Se poate afirma că acestea au fost promotorul introducerii lor în domeniul resurselor umane acum mult timp, la momentul intrării lor cu operațiuni pe piața românească.
Pentru noi, Procedurile reprezintă acea parte mereu provocatoare, jucăușă, dinamică, plăcută a activității de resurse umane. Orice Procedură solicitată de clienții noștri ne incită, ne place, ne testează, ne provoacă și nu în ultimul rând ne obligă la un maraton legislativ, prin normativele naționale dar și Regulamentele, Deciziile, Avizele, practica și doctrina internațională.
A stabili o Procedură interna, două, cinci… sau oricâte este necesar, este un act de maturitate în afaceri, reprezintă o atenție acordată modului de lucru intern care se răsfrânge atât asupra colectivului cât și asupra colaboratorilor.
Ce sunt de fapt aceste proceduri și de ce sunt necesare?
Regulamentul Intern, Contractul Colectiv de Muncă, sau și mai simplu, nivelul basic- contractul individual de muncă și fișa de post, reglementează drepturi și obligații generice ce decurg din respectarea legislației muncii în vigoare. Dar modul în care cuplăm atribuții din acestea și le adaptăm la cultura organizației, conexiunile care se creează la nivel de departamente și beneficiari, pot genera dezvoltarea companiei care aduce cu sine și avantajele mai sus menționate.
De regulă în Procedurile interne dezvoltăm sisteme de securitate a informației, coduri de etică, nediscriminare și hărțuire la locul de muncă, detaliem condiții de acordare bonificații, concedii, zile libere, beneficii – acordare și retragere. Practic stabilim parametrii în care relațiile contractuale se desfașoară în mod optim, detaliat, pe perioade de timp mediu și lung.
Rolul Procedurilor este de a “traduce” modul în care o companie funcționează, atingând prin alegerea tipului de document, punctele nevralgice: de la organizare, relații de muncă, relații cu terți precum și o conduită profesională, fidelizare și un mediu de lucru mai sănătos.
Avem o varietate de Proceduri interne întocmite pe parcursul timpului, unele necesare în aproape fiecare companie, altele croite cu atenție pe tiparul clientului, astfel încât să îl știm protejat, atât în calitate de angajator cât și pe angajații acestuia.
Procedura privind securitatea Informației
Procedura privind stabilirea nivelelor de salarizare bazate pe indicatori
Procedura privind nediscriminarea și combaterea hărțuirii la locul de muncă
Procedura privind acordarea concediului de odihnă și a zilelor libere
Procedura privind bonificațiile anuale (sau cu o altă frecvență)
Cod vestimentar
Cod etic la locul de muncă
Procedura privind competențele profesionale și limitarea acestora
Procedura privind programele de formare profesională și accesarea lor
Procedura privind accesul la informații economice și periodicitatea consultării datelor
Procedura privind supravegherea la locul de muncă
Procedura privind evaluarea salariaților
Procedura privind modul de arhivare și stocare informații specifice departamentului (spre exemplu financiar-contabil, resurse umane, tehnic ș.a.)
Procedura privind îmbunătățirea condițiilor de muncă în vederea diminuării riscului de suprasolicitare
Cele de mai sus sunt doar câteva exemple pe care le amintim pentru a defini mai bine importanța Procedurilor interne și sfera largă în care pot fi aplicate.
Ne dorim de fiecare dată să răspundem nevoilor Companiei client într-un mod dinamic, structurat, clar, asumându-ne un altfel de hr care inspiră oameni și dezvoltă companii.
Dacă ai nevoie de un sistem de cascadare a informațiilor sau de orice alte reglementari cu scopul de a facilita crearea unui ambient de lucru responsabil dar și plăcut, poți să ne transmiți o solicitare folosind datele de contact din pagină. Vom spune prezent!
HR SUPORT